21 Eylül 2013 Cumartesi

Sarımsaklı Şampuan

Bu postta sarımsaklı şampuan yapımını anlatacağım. Bir çok blogger ve bir çok sanatçının bile kullanmaktan memnun kaldığı bir karışım , kür.
Yapsam mı yapmasam mı ? arasın da gidip geliyordum ben de. Gecenin ikisinde zınk diye hazırlayasım geldi.
Fazla uzatmadan malzemelere geçmek istiyorum.

Malzemelerimiz ; Herhangi kullandığınız bir şampuan ( ben panten doğan sentez şampuanını kullandım) ,
4-5 diş sarımsak , tam dolu bir çay kaşığı tatlı badem yağı, tam dolu bir tatlı kaşığı da elma sirkesi, çöp şiş, boş şişe ( özellikle cam olursa iyi olur).


Ne kadar yapmak istiyorsanız kavanozun içine o kadar şampuanı koyuyorsunuz . İlk denemem olduğu için bozulur endişesiyle az yaptım ben , ama siz dilerseniz tüm şampuana yapabilirsiniz. 
Diğer malzemeleri içine katıyorsunuz , kek yapar gibi çöp şişle karıştırıyorsunuz. Sirkenin etkisiyle şampuan köpürüp kremsi bir hal alacaktır. 
Karışımı yapar yapmaz banyo yapmazsanız iyi olacaktır . Bir müddet , ilk üç gün beklemesi gerek ve  belli aralıklarla çöp şiş yardımıyla karıştırmak.


Tek kötü yanı çok kötü kokuyor :) ama tabii siz duruladıktan sonra üstüne güzel kokulu başka bir şampuanla şaçınızı yıkayacaksınız. Hepiniz biliyorsunuzdur ama malzemelerin analizini yapmam gerekirse;
Sarımsak ; Saçı besler uzatır
Badem; Şaça dolgunluk katar sağlıklı uzamasını sağlar
Sirke ; Saçı parlaklaştırır dökülmesini engeller.

Şimdilik benden bu kadar efenim :)
Sağlıcakla










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder